Vill ni skriva? Recensioner, bloggar eller hyllningstexter...

Trouble Sleeping

The Perishers

Let There Be Morning

Släppt år: 2003
Skivbolag: NONS (North Of No South)

Briljant skiva

Jag kommer inte riktigt ihåg varför jag köpte denna skiva men jag kommer ihåg att jag gjorde det när jag arbetade utomlands och veckopendlade själv i några månader. Jag minns att jag inte visste mycket om skivan när jag började lyssna på och kanske är det just för att jag inte hade några förutfattade meningar om varken Perishers eller denna skiva som jag kom att gilla denna briljanta skiva så mycket.

Pills och My Heart, låtarna som håller!

Let There Be Morning innehåller inga svaga spår och jag kommer ihåg för framför allt de första 25 genomlyssningarna hur låtar jag tyckte var sådär från början växte till underbara poplåtar och ny favorit. När jag lyssanr på den nu några år senare (och har hört varje låt säkert hundra gånger) så har jag kommit fram till att de låtarna som håller längst och är bäst i längden är Pills och den från Friends anti-mobbing reklam My Heart.

Man nästan bara förundras att inte denna skiva är mer känd i Sverige än vad den är. Självklart beror det på att detta är en väldigt lugn, "seg" och melodisk indiepopskiva vilket tilltalar precis inga listmusiklyssnare och nekas av den indiepoppublik som gillar snabbare, punkigare indiepop men ändock...

Nära högsta betyg

Varför ger jag då inte denna skiva fullt betyg? I mitt tycke måste en skiva innehålla något unikt för att få det absolut högsta betyget. Det enda negativa jag kan hitta med denna skiva är att den inte innehåller något nyskapande eller unikt. det är repetitioner av tidigare gjord musik (som nästan allt annat självklart), dock är det gjort på så bra sätt man kan göra det och därmed är den snubblande nära högsta betyg.

Recenserad av: Kano Kluckfors - 5 januari 13:36, 2008